TRavian Oynamak İstermisiniz ?


http://bilgiveroyun.blogspot.com.tr/

 

Bilenler bilir ama yaklaşık 10 senedir ülkemizde wep tabanlı oyunlardan olan TRAVİAN oynamak isteyenler mutlaka bu yazımızı okusun oyunu bilmeyenler için yardımcı olacak basit ipuçları içerir.)

Kayıt olmak  için tıklayın

Kısaca oyunda 3 ırk bulunmaktadır. Romalılar ,Cermenler ve Galyalılar.

Oyunda Tavsiye edilen ilk başlayanlar için nedense Galyalılar tavsiye ediliyor.) (Bence yeni başlayanları böylece anlamak için oyun proları bunları çabuk yapmalıyor.)

Ben size aksine Pro olan Roma yı tavsiye ediyorum. Gerçekten prolar için tasarlanmış bir sınıf olan romalılar en büyük özerliği savunma ve saldırı güçleri pahalı bir sınıf olan romalılara pek saldırı yapacak yoktur özerlikle casus ile sizden bilgi alınmasını önleyebilirseniz .)

Kısaca Ordularına bakacak olursak;

LEJYONER
Lejyoner, her alanda eğitimli olduğu için hem saldırıda hem de savunmada başarılıdır. Romalıların basit ve evrensel piyade askeridir. Çok yönlü kullanıldıkları için hem saldırı hem savunma yapabilmektedirler. Fakat bana kalırsa Lejyoner süvari (atlı) askerlere karşı savunma askeridir.  Hammadde taşıma kapasitesi 50’dir. Saatteki hızı 6 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 40’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 35, Süvariye karşı 50’dir. Saldırıda kullanılabilmektedir. Fakat süvari birliklere karşı savunma askeridir. Oyunun başlarında yağmaya gönderebilirsiniz. Fakat oyunun gidişatına göre süvari birliklerine karşı savunma askeri olarak kullanabilirsiniz. Lejyoner eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 olması yeterlidir.
PRETORYAN
Pretoryan, Romalıların piyade askerine karşı etkili piyade savunma askeridir. Bu askerler Roma senatosunu korumak için eğitilmiş özel asker türüdür. Ağır ve çok uzun süreli savunma eğitimi aldıkları için savunmada çok başarılıdırlar. Süvari birliklerine (atlılara) karşı zayıftırlar. Savunma alanında Lejyonerden çok daha üstündürler. Fakat Süvari savunmasında Lejyoner daha iyidir. Pretoryan savunma oynayacak Romalıların vazgeçilmezidir. Piyade birliklerine karşı en etkili askeri birimdir. Zırhlarının arttırılması halinde oyunun savunma kaderini belirlerler. Oyunun sonlarında en etkili savunma askeri türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 20’dir. Saatteki hızı 5 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 30’dur. Savunma değeri piyadeye karşı 65, Süvariye karşı 35’dir. Pretoryan eğitebilmek için Kışla seviyeniz 1, Akademi seviyeniz 1 ve Zırh Dökümhanesi seviyenizin 1 olması gerekmektedir.
EMPERYAN
Emperyan, Romalıların saldırı askeridir. Romalıların asıl saldırı gücünü teşkil etmektedir. Emperyan saldırıda çok güçlüdür. Ayrıca çok hızlıdır. Rakip savunma güçlerinin korkulu rüyasıdır. Rakip kuvvetleri kısa sürede çok ağır darbeler vururlar. Fakat her güzel şeyin bir bedeli vardır. Eğitim maliyeti pahalı ve uzun sürmektedir. Oyun sonunu getiren büyük orduların vazgeçilmezidir. WOW yıkım ordularında sıkça görülmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 50’dir. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 70’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 40, Süvariye karşı 25’dir. Piyadeye karşı savunmada ortalama bir güce sahiptir. Fakat kesinlikle savunma için kullanılmamalıdır. Emperyan eğitebilmek için Kışla seviyeniz 1, Akademi seviyeniz 5, Zırh Dökümhanesi seviyenizin 1 olması gerekmektedir.
EQUİTES LEGATİ
Equites Legati, Romalıların keşif asker türüdür. Hızlı, sevimli ve kurnazdırlar. Equites Legati, rakiplerin kaynak miktarını, asker sayısını, bina seviyelerini öğrenmeye yarayan Süvari (atlı) askeridir. Equites Legati sadece gönderilen köyün bilgilerini gösterir. Ayrıca rakip oyuncuda casus yoksa ya da casus olup da Equites Legati sayınızın fazla olması durumunda rakibinizin bilgilerine ulaşırsınız. Equites Legati (yani Casus) ile saldırırken iki seçenek önümüze gelmektedir. Hammadde ve düşman gözetle veya Düşmanı ve cephaneleri gözetle. Cermenlerin Casus’undan daha hızlıdır. Fakat gel gelelim Cermenlerin Casus’undan daha fazla tahıl tüketimi vardır. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 16 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2’dir. Saldırı değeri 0’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 20, Süvariye karşı 10’dur. Kesinlikle savunma ve saldırı yapmayınız. Equites Legati sadece gözetleme işine yaramaktadır. Equites Legati Romalı oynayanların bütün köylerinde bulunması gereken bir askeri türdür. Equites Legati eğitebilmek için Akademi seviyenizin 5, Ahır seviyenizin 1 olması gerekmektedir.
EQUİTES IMPERATORİS
Equites Imperatoris, Romalıların standart süvari (atlı) birliğidir. Equites Imperatoris çok hızlı ve çevik değildir. Fakat çok etkili silah ve kaliteli zırhlara sahiptirler. Zırhların geliştirilmesi durumunda oyunun kabus yaratan askeridir. Hazırlıksız olan rakiplerin kabusudur. Çok iyi bir süvari (atlı) saldırı birliğidir. Saldırıda olduğu kadar savunmada da ortalama değere sahiptirler. Tabiki bu süvari birliklerinin maliyetinin yüksek olduğunu unutmayalım. Hammadde taşıma kapasitesi 100’dür. Saatteki hızı 14 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 120’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 65, Süvariye karşı 50’dir. Belirttiğim gibi üretimi çok maliyetlidir. Ayrıca tahıl tüketimi fazladır. Saldırının olmazsa olmasıdır. Oyunun ortalarında ve sonlarında büyük orduların çoğunda ve WOW yıkım ordularında muhakkak bulunmaktadır. Equites Imperatoris eğitebilmek için Ahır seviyeniz 5, Akademi seviyenizin 5 olması gerekmektedir.
EQUİTES CEASARİS
Equites Ceasaris, Romalıların çift taraflı olarak kullanabildiği çok güçlü süvari (atlı) asker türüdür. Hem savunma hem saldırı askeri olarak kullanılır. Çok ağır ve yavaş süvari (atlı) askerdir. Yavaştır fakat ağır zırh ve iyi donatılmaları halinde oyunun kapanışını ve oyunun hakimiyetini kontrol altına alırlar. Daha az hammadde taşımaktadır. Ayrıca tahıl tüketimi fazladır. Üretimi aşırı maliyetlidir. Yetiştirmesi uzun zaman almaktadır.  Hammadde taşıma kapasitesi 70’dir. Saatteki hızı 10 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4’dür. Saldırı değeri 180’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 80, Süvariye karşı 105’dir. Çift taraflı olarak hem savunmada hem saldırıda kullanabilmektedir. Equites Ceasaris eğitebilmek için Ahır seviyeniz 10, Akademi seviyenizin 5 olması gerekmektedir.
KOÇBAŞI
Koçbaşı, Romalı ırkının saldırıda rakiplerin sur/çit/toprak siperini yıkmak için kullanılan yardımcı bir askeri ırktır. Koçbaşı rakiplerin duvarlarını yıkarken yanındaki saldırı askerlerinizde rahatlıkla savunma hattını geçebilecektir. Tek başına saldırı için kullanılabileceği gibi, tek başına saldırı için kullanılmamalıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 4’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 60’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 75’dir. Tek başına saldırıya gönderilmemesi gerektiği gibi, tek başına savunmada yaptırılmamalıdır. Koçbaşı masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Koçbaşı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 10 ve Tamirhane seviyeniz 1 olması gerekmektedir.
ATEŞ MANCINIĞI
Ateş Mancınığı, rakibin üretim alanları ve binalarını yıkmak için kullanılan uzun mesafeli ve çok etkili bir (araç) askeri birimdir. Bunun yanı sıra çok etkili bir silah olmasına rağmen kötü yanı zayıf olmasıdır. Neredeyse tamamen savunmasızdır. Bu nedenle saldırılarda tek başına yollanmamalıdır. Muhakkak yanlarında başka saldırı askerleri olması gerekir. Ateş Mancınığı çok masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 3’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 6’dır. Saldırı değeri 75’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 10’dur. Cermenlerin Mancınığına nazaran saldırı değeri yüksektir. Savunmada Galya Mancınığından savunma değeri yüksektir.  Tahıl tüketimi fazladır. Askeri üs seviyesine göre düzgün nişan almaktadır. Seviye 10’un altındaki askeri üsleri olan oyuncularda rastgele atışlarda sığınak, taşçı ve tuzakçıyı hedef alabilmektedir. Seviye 10 üzerinde ise mancınıkların hedef alması netleşir ve hedef alacağı binalar ve hammadde alanları çoğalır. Askeri üs 20 olduğunda ise mancınık çift atış yapabilmektedir. Çift atışı ister rastgele ister isek istediğimiz yeri seçerek yıkabiliriz. Yıkım için gerekli ve oyunun en önemli parçasıdır. Ateş Mancınığı eğitebilmek için Tamirhane seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.
SENATÖR
Senatör, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Romalı halkın seçmiş olduğu liderdir. Senatör çok iyi bir konuşmacıdır. Halkı nasıl ikna edeceğini çok iyi bilir. Başka şehirdeki halkları ikna ederek kendi tarafında savaşmalarını sağlayabilir. Senatör her konuşma yaptığında o şehrin bağlılığı her seferinde belli bir oranda düşmektededir. Bu da Senatör tamamen köyü ele geçirene kadar devam etmektedir. Tabi ki bu aynı köye birden çok kez Senatörü göndereceğiniz anlamına gelmektedir. Senatör en az 3 kere de en fazla 5 kere de köyü ele geçirmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 4’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4’dür. Saldırı değeri 40’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 40’dır. Kesinlikle Senatör ile tek başına saldırı yapmayın ve ayrıca Senatör ile savunma yapmayın. Köy reislemek için Senatör’ün yanında muhakkak saldırı askeri olmalıdır. Tek başına ölme ihtimali yüksektir. Aşırı derecede masraflı ve eğitimi uzun sürmektedir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır. Senatör eğitebilmek için Köşk/Saray seviyeniz 10, Askeri Üs seviyeniz 10, Akademi seviyeniz 20 olmalıdır. Senatör Köşk ve Saray 10. seviye olduğunda 1 er tane eğitilebilmektedir. Saray 15 seviye olduğunda 1 tane daha eğitilebilmektedir. Saray 20 seviye olduğunda 1 tane, Köşk 20 seviye olduğunda 1 tane Senatör eğitilebilmektedir. Saray’dan 3 adet Senatör eğitebilmekteyiz. Fakat Köşk’de 2 tane eğitebiliyoruz. İşin püf noktası Saray’dan Senatörü çıkarmak daha karlıdır.
GÖÇMEN
Göçmenler, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok cesur ve istekli Romalılardır. Uzun eğitimlerin ardından halkına yararlı yerler bulmak ve yeni köy kurmak için evlerini bırakıp şehri terk ederler. Yolculuk ve yeni yerler bulmak zor olduğu için 3 göçmen beraber hareket etmek zorundadır. Yani tek bir göçmen ile köy kurulmamaktadır. 3 göçmen ile yeni bir köy kurulmaktadır. Ayrıca yeni köy kurmak için yanlarına her hammaddeden (odun, tuğla, demir, tahıl) 750’şer tane yanlarında götürmektedirler. Yeni köy kurulduğunda 750’şer hammadde köyde bulunuyor olacaktır. Hammadde taşıma kapasitesi 3000’dür. Saatteki hızı 5’dir. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 10’dur. Savunma değeri piyadeye karşı 80, süvariye (atlılara) karşı 80’dir. Göçmen eğitebilmek için 10 seviye Köşk/Saray bulunmalıdır. Köşk 10. seviyede 3 adet, 20. seviyede 3 adet göçmen eğitilebilmekte ve 2 köy kurulabilmektedir. Fakat Saray 10. seviye 3 adet, 15. seviye 3 adet ve 20. seviyede 3 adet eğitilebilmekte ve 3 köy kurulabilmektedir.

sınıflar arasında Cermenler ful atak bir sınıf olan cermenler 24 saat sizi pc başına hapseder bütün gün online olanlara şiddetle tavsiye ederim. 🙂 en çabuk en ucuz asker basan sınıftır buna nazaran defansı fullesenizde geride kalır.)

Kısaca Ordularına bakacak olursak ;

TOKMAK SALLAYAN
Tokmak Sallayan, Cermen ırkının en kolay ve en çabuk yetiştirilebilen askeridir. Oyun başında saldırı oynayan ve yağma yapmayı seven oyuncular için vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Çok ucuz üretimiyle en çabuk eğitilebilen ve en fazla yetiştirilen asker türüdür. Yağmada hammadde taşıma kapasitesi 60’dır. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatilik) 1’dir. Saldırı değeri 40’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 20, Süvariye karşı 5’dir.Ortalama bir saldırı gücüne sahip olan ve zırhları çok iyi olmayan askerlerdir. Savunmada oldukça zayıftırlar. Özellikle süvari savunmasında zayıftırlar ve saldırıya karşı direnme güçleri yoktur. Bu nedenle kesinlikle savunmada kullanılmamalıdır. Tokmak Sallayan oyunun başlarında yağma için kullanılan bir askeri ırktır. Gel gelelim oyunun ortaları ve oyun sonuna doğru Tokmak Sallayan büyük ordularda yer almamaktadır. Tokmak Sallayan eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 olması yeterlidir.
MIZRAKÇI
Mızrakçı, Cermen ırkının süvarilere (atlılara) karşı savunmasıdır. Savunmacı bir asker ırkı olmasına rağmen piyade askerlerine karşı savunması yoktur. Hammadde taşıma kapasitesi 40’dır. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 10’dur. Savunma değeri piyadeye karşı 35, Suvariye karşı 60’dır. Piyadeye karşı savunması yok denecek kadar azdır. Öyle ki Saldırı değeri 40 olan 1 adet Tokmak Sallayan, 1 adet mızrakçıyı kesmektedir. Bu nedenle mızrakçı ile piyadeye karşı savunma yapılmamasını tavsiye ederim. Oyunun başlarında yağmaya gelen Süvari (atlı) birlikleri kesmekte bire birdir. Ayrıca kesinlikle saldırı askeri olarak kullanılmamalıdır. Çünkü saldırı değeri yok denecek kadar azdır. Mızrakçı eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 ve Akademi seviyenizin 3 olması gerekmektedir.
BALTA SALLAYAN
Balta Sallayan, Cermen ırkının en iyi saldırı askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük ordularda Tokmak Sallayanların yerini Balta Sallayanlar almaktadır. Balta Sallayan, Tokmak Sallayan’dan daha kaliteli ve daha güçlüdür. Fakat üretimi Tokmak Sallayan’a nazaran daha masraflıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 50’dir. Saatteki hızı 6’dır. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 60’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 30’dur. Atakta güçlü ve savunmada orta güce sahip olan bu askeri ırkı kesinlikle savunmada kullanmayınız. Ayrıca diğerlerine göre yavaştır. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük orduların saldırıda vazgeçilmezidir. Balta Sallayan eğitebilmek için Kışla, Akademi seviyenizin 3, Silah Dökümhanesi seviyeniz 1 olması gerekmektedir.
CASUS
Casus, rakiplerin kaynak miktarını, asker sayısını, bina seviyelerini öğrenmeye yarayan piyade askeridir. Casus sadece gönderilen köyün bilgilerini gösterir. Ayrıca rakip oyuncuda casus yoksa ya da casus olup da casus sayınızın fazla olması durumunda rakibinizin bilgilerine ulaşırsınız. Casus ile saldırırken iki seçenek önümüze gelmektedir. Hammadde ve düşman gözetle veya Düşmanı ve cephaneleri gözetle. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 9’dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 0’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 10, süvariye (atlılara) karşı 5’dir. Casus sadece gözetleme işine yaramaktadır. Roma ve Galya casuslarından çok yavaştır. Ne saldırı ne savunma işi yapmamaktadır. Bu nedenle boşuna saldırı ve savunma yapmayınız. 1 Tokmak Sallayan 4 casus kesmektedir. Piyadeye karşı savunma değeri düşük olan Mızrakçı bile neredeyse 4 casus kesebilmektedir. Casus her Cermen oynayan kişinin her köyünde muhakkak olması gereken en önemli asker türüdür. Casus eğitebilmek için Kışla, Akademi seviye 1 ve Merkez bina seviyesi 5 olması gerekmektedir.
PALADİN
Paladin, Cermen ırkının piyade askerlerine karşı en etkili savunma askeri türüdür. Ağır zırhı (zırh seviyeleri geliştirildiğinde) ile çok sağlam ve çok iyi bir defans askeridir. Saldırı değeri, savunma değerine oranla daha azdır. Diğer süvari askerlerinden yavaştır. Fakat oyun başlarında yağma için kullanılabilir. Hammadde taşıma kapasitesi 110’dur. Saatteki hızı 10’dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 2’dir. Saldırı değeri 55’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 100, süvariye (atlılara) karşı 40’dır. Paladin, eğitilmesi pahalı ve uzun süren bir asker türüdür. Fakat oyunun vazgeçilmez defanslarından biridir. Paladin eğitebilmek için Ahır seviyeniz 3 ve Akademi seviyeniz 5 olması gerekmektedir.
TOYTON
Toyton, Cermen ırkının vazgeçilmez, çok güçlü süvari saldırı askeridir. Toyton saldırıda rakip oyuncuların korkulu rüyasıdır. Bunun yanında saldırı askeri olmakla birlikte savunmada da oldukça başarılıdır. Nitekim süvari askerlerine karşı savunmada çok başarılıdır. Oyunun ilerleyen zamanlarında Cermen ırkının vazgeçilmez bir parçası olacaktır. Öyle ki WOW yıkım ordularının hepsinde Toyton bulunmaktadır. Fakat her güzel şeyin bir bedeli vardır. Üretim ve beslenme giderleri yüzünden çok pahalı bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 80’dir. Saatteki hızı 9’dur. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 150’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 50, süvariye (atlılara) karşı 75’dir. Toyton eğitebilmek için Ahır seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.
KOÇBAŞI
Koçbaşı, Cermen ırkının saldırıda rakiplerin sur/çit/toprak siperini yıkmak için kullanılan yardımcı bir askeri ırktır. Koçbaşı rakiplerin duvarlarını yıkarken yanındaki saldırı askerlerinizde rahatlıkla savunma hattını geçebilecektir. Tek başına saldırı için kullanılabileceği gibi, tek başına saldırı için kullanılmamalıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 4’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 65’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 80’dir. Tek başına saldırıya gönderilmemesi gerektiği gibi, tek başına savunmada yaptırılmamalıdır. Koçbaşı masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Koçbaşı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 10 ve Tamirhane seviyeniz 1 olması gerekmektedir.
MANCINIK
Mancınık, rakibin üretim alanları ve binalarını yıkmak için kullanılan uzun mesafeli ve çok etkili bir (araç) askeri birimdir. Bunun yanı sıra çok etkili bir silah olmasına rağmen kötü yanı zayıf olmasıdır. Neredeyse tamamen savunmasızdır. Bu nedenle saldırılarda tek başına yollanmamalıdır. Muhakkak yanlarında başka saldırı askerleri olması gerekir. Mancınık çok masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 3’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 6’dir. Saldırı değeri 50’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 10’dur. Tahıl tüketimi fazladır. Askeri üs seviyesine göre düzgün nişan almaktadır. Seviye 10’un altındaki askeri üsleri olan oyuncularda rastgele atışlarda sığınak, taşçı ve tuzakçıyı hedef alabilmektedir. Seviye 10 üzerinde ise mancınıkların hedef alması netleşir ve hedef alacağı binalar ve hammadde alanları çoğalır. Askeri üs 20 olduğunda ise mancınık çift atış yapabilmektedir. Çift atışı ister rastgele ister isek istediğimiz yeri seçerek yıkabiliriz. Yıkım için gerekli ve oyunun en önemli parçasıdır. Mancınık eğitebilmek için Tamirhane seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.
REİS
Reis, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok köy halkındandır. Cermenler Reislerini kendileri seçerler. Sadece güçlü ve cesaretli değildirler. Ayrıca etkili bir konuşmacıdırlar. Bunun nedeni ise rakip köylerindeki halkı etkileyip kendi saflarına geçmesini sağlamaktır. Reis, şehrin halkına konuşma yaptığında o şehrin bağlılığı her seferinde belli bir oranda düşmektededir. Bu da Reis tamamen köyü ele geçirene kadar devam etmektedir. Tabi ki bu aynı köye birden çok kez Reis göndereceğiniz anlamına gelmektedir. Reis en az 3 kere de en fazla 5 kere de köyü ele geçirmektedir.  Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 4’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4’dür. Saldırı değeri 40’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 60, süvariye (atlılara) karşı 40’dır. Kesinlikle Reis ile tek başına saldırı yapmayın ve ayrıca reis ile savunma yapmayın. Köy reislemek için Reis’in yanında muhakkak saldırı askeri olmalıdır. Tek başına ölme ihtimali yüksektir. Aşırı derecede masraflı ve eğitimi uzun sürmektedir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır. Reis eğitebilmek için Köşk/Saray seviyeniz 10, Askeri Üs seviyeniz 5, Akademi seviyeniz 20 olmalıdır. Reis Köşk ve Saray 10. seviye olduğunda 1 er tane eğitilebilmektedir. Saray 15 seviye olduğunda 1 tane daha eğitilebilmektedir. Saray 20 seviye olduğunda 1 tane, Köşk 20 seviye olduğunda 1 tane Reis eğitilebilmektedir. Saray’dan 3 adet Reis eğitebilmekteyiz. Fakat Köşk’de 2 tane eğitebiliyoruz. İşin püf noktası Saray’dan Reis çıkarmak daha karlıdır.
GÖÇMEN
Göçmenler, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok cesur ve istekli Cermen köylüleridir. Uzun eğitimlerin ardından halkına yararlı yerler bulmak ve yeni köy kurmak için evlerini bırakıp köyü terk ederler. Yolculuk ve yeni yerler bulmak zor olduğu için 3 göçmen beraber hareket etmek zorundadır. Yani tek bir göçmen ile köy kurulmamaktadır. 3 göçmen ile yeni bir köy kurulmaktadır. Ayrıca yeni köy kurmak için yanlarına her hammaddeden (odun, tuğla, demir, tahıl) 750’şer tane yanlarında götürmektedirler. Yeni köy kurulduğunda 750’şer hammadde köyde bulunuyor olacaktır. Hammadde taşıma kapasitesi 1600’dür. Saatteki hızı 5’dir. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 10’dur. Savunma değeri piyadeye karşı 80, süvariye (atlılara) karşı 80’dir. Göçmen eğitebilmek için 10 seviye Köşk/Saray bulunmalıdır. Köşk 10. seviyede 3 adet, 20. seviyede 3 adet göçmen eğitilebilmekte ve 2 köy kurulabilmektedir. Fakat Saray 10. seviye 3 adet, 15. seviye 3 adet ve 20. seviyede 3 adet eğitilebilmekte ve 3 köy kurulabilmektedir.

 

 

 

 

 

Galyalılar en büyük özerliği Toytanın şimşeği ordusu ve saldırı anında tuzak kurmalarıdır. Basit gözüksede proların taktik anlayışı ile mükemmel bir sınıf olabilir.)Bir galyalı max tuzacakçı 400 askeri esir alabiliyor.)

Kısaca Ordularına bakacak olursak ;

PHALANX
Phalanx, Galya ırkının en çabuk ve en ucuz üretilen piyade savunma askeridir. Atak gücü zayıftır. Fakat hem süvari askerlerine karşı hem de piyade askerlerine karşı oldukça başarılı bir savunma asker türüdür. Galya ile savunma oynayanların vazgeçilmez askeri ırkıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 35’dir. Saatteki hızı 7 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 15’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 40, Süvariye karşı 50’dır. Güçlü savunması ile oyun başlarında yağmaya gelenleri rakipler için bolca Phalanx bulunması, yağmaya gelen rakipleri bezdirmektedir. Galya ırkının 1 numaralı savunma askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında Phalanx, köyünüzde bulunuyorsa köy saldırı alacak endişesi ve korkusu olmayacaktır. ( Tabiki Tuzakçı ile birlikte. Bkz. Oyunun Püf Noktaları ) Phalanx eğitebilmek için Kışla seviyenizin 1 olması yeterlidir.
KILIÇLI
Kılıçlı, Galya ırkının en iyi piyade saldırı askeridir. Öyle ki saldırı gücü Cermen ırkının Tokmak Sallayan ve Balta Sallayan’ın dan ( Bkz. Travian’a Başlangıç (Askerler Cermenler) ) fazladır. Saldırı güçleri çok iyidir. Fakat savunmada çok kötüdürler. Özellikle süvari (atlı) birlikler karşısında çok zayıftırlar. Phalanx’a göre eğitimleri biraz daha pahalıdır. Fakat Galya ile saldırı oynayanların vazgeçilmez piyade saldırı askeridir. Oyunun ilerleyen zamanlarında büyük ordularda ve WOW yıkım ordularında sıkça görülmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 45’dir. Saatteki hızı 6 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 65’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 35, Süvariye karşı 20’dir. Kesinlikle savunma yapmayınız. Kılıçlı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 3, Zırh Dökümanesi seviyeniz 1 olması gerekmektedir.
CASUS
Casus, Galyalıların casusluk askeri türüdür. Çok hızlı ve çok dikkatli bir şekilde rakiplerin kaynak miktarını, asker sayısını, bina seviyelerini öğrenmeye yarayan süvari (atlı) askeridir. Casus sadece gönderilen köyün bilgilerini gösterir. Ayrıca rakip oyuncuda casus yoksa ya da casus olup da casus sayınızın fazla olması durumunda rakibinizin bilgilerine ulaşırsınız. Casus ile saldırırken iki seçenek önümüze gelmektedir. Hammadde ve düşman gözetle veya Düşmanı ve cephaneleri gözetle. Cermenlerin Casus’undan daha hızlıdır. Fakat gel gelelim Cermenlerin Casus’undan daha fazla tahıl tüketimi vardır. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 17 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2’dir. Saldırı değeri 0’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 20, Süvariye karşı 10’dur. Kesinlikle savunma ve saldırı yapmayınız. Casus sadece gözetleme işine yaramaktadır. Casus her Galya oynayanların bütün köylerinde bulunması gereken bir askeri türdür. Casus eğitebilmek için Akademi seviyenizin 5, Ahır seviyenizin 1 olması gerekmektedir.
TOYTATIN ŞİMŞEĞİ
Toytatın Şimşeği, çok hızlı ve yağmacı bir süvari (atlı) askeri ırktır. Çok hızlı ve hammadde taşıma kapasitelerinin iyi olmaları nedeniyle yağmalarda en çok kullanılan asker türüdür. Oyunun başlarında Toytatın Şimşeği ile yağmalara çıkmak Galya oynayan oyunculara artı bir avantaj getirmektedir. Saldırıda başarılı bir askeri ırk olmalarına rağmen savunmada çok başarılı değillerdir.  Hammadde taşıma kapasitesi 75’dir. Saatteki hızı 19 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2’dir. Saldırı değeri 90’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 25, Süvariye karşı 40’dır. Her ne kadar yağmada iyi olsalarda oyunun ilk başlarında sık görülen bir askeri tür değildir. Masraflı ve zaman alan bir askeri türdür. Toytatın Şimşeği eğitebilmek için Akademi seviyeniz 5, Ahır seviyenizin 3 olması gerekmektedir.
DRUYİD
Druyid, Galyalıların savunmasının bel kemiğidir. Bu süvari (atlı) birlikler savunmada çok başarılıdırlar. Piyade birliklerine karşı çok iyi bir süvari (atlı) askeri ırktır. Hafif olmaları savunmada kıvrak hareketler ve manevralarla düşmanı şaşırtmak ve birden çoğalarak saldıran rakibi hezimete uğramasına neden olan en büyük silahtır. Her ne kadar Druyid savunmada iyi olsada her güzel şeyin bir bedeli vardır. Druyid’in üretim maliyeti ve tahıl tüketimi biraz yüksektir. Hammadde taşıma kapasitesi 35’dir. Saatteki hızı 16 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 2’dir. Saldırı değeri 45’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 115, Süvariye karşı 55’dir. Saldırı değeri savunma askeri türüne göre iyidir. Bu nedenle oyunun başlarında yağma yapılabilmektedir. Druyid eğitebilmek için Akademi seviyeniz 5, Ahır seviyenizin 5 olması gerekmektedir.
HEDUAN
Heduan, Galya ırkının korkulan saldırı ve savunmada en başarılı süvari (atlı) askeridir. Saldırı değerinin yüksek olması ve süvarilere (atlılara) karşı savunma değerinin yüksek olması rakiplerin korkmasına yol açmaktadır. Tüm ırklarda çok az asker bu özelliklere sahiptir. Heduan’ın üretim maliyeti ve tahıl tüketimi çok fazladır. Bu nedenle Heduan eğitmeden önce iyice bir düşünülmesi gerekmektedir. Galya oynayan kişilerde nadir Heduan bulunmaktadır. Pahalı üretim maliyeti ve tahıl tüketiminin fazla olması nedeniyle pek tercih edilen bir askeri tür değildir.  Hammadde taşıma kapasitesi 65’dir. Saatteki hızı 13 sektördür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 140’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 50, Süvariye karşı 160’dır. Heduan eğitebilmek için Akademi seviyeniz 15, Ahır seviyenizin 10 olması gerekmektedir.
KOÇBAŞI
Koçbaşı, Galya ırkının saldırıda rakiplerin sur/çit/toprak siperini yıkmak için kullanılan yardımcı bir askeri ırktır. Koçbaşı rakiplerin duvarlarını yıkarken yanındaki saldırı askerlerinizde rahatlıkla savunma hattını geçebilecektir. Tek başına saldırı için kullanılabileceği gibi, tek başına saldırı için kullanılmamalıdır. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 4’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 3’dür. Saldırı değeri 50’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 30, süvariye (atlılara) karşı 105’dir. Cermenler ve Romalıların Koçbaşı’na göre saldırı değeri düşüktür. Fakat süvariye (atlılara) karşı savunma değeri yüksektir. Tek başına saldırıya gönderilmemesi gerektiği gibi, tek başına savunmada yaptırılmamalıdır. Koçbaşı masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Koçbaşı eğitebilmek için Akademi seviyeniz 10 ve Tamirhane seviyeniz 1 olması gerekmektedir.
MANCINIK
Mancınık, rakibin üretim alanları ve binalarını yıkmak için kullanılan uzun mesafeli ve çok etkili bir (araç) askeri birimdir. Bunun yanı sıra çok etkili bir silah olmasına rağmen kötü yanı zayıf olmasıdır. Neredeyse tamamen savunmasızdır. Bu nedenle saldırılarda tek başına yollanmamalıdır. Muhakkak yanlarında başka saldırı askerleri olması gerekir. Mancınık çok masraflı ve çok zaman isteyen bir asker türüdür. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 3’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 6’dır. Saldırı değeri 70’dir. Savunma değeri piyadeye karşı 45, süvariye (atlılara) karşı 10’dur. Cermenlerin Mancınığına nazaran saldırı değeri yüksektir. Savunmada hem Cermenler, hem de Romalıların Mancınığından düşüktür.  Tahıl tüketimi fazladır. Askeri üs seviyesine göre düzgün nişan almaktadır. Seviye 10’un altındaki askeri üsleri olan oyuncularda rastgele atışlarda sığınak, taşçı ve tuzakçıyı hedef alabilmektedir. Seviye 10 üzerinde ise mancınıkların hedef alması netleşir ve hedef alacağı binalar ve hammadde alanları çoğalır. Askeri üs 20 olduğunda ise mancınık çift atış yapabilmektedir. Çift atışı ister rastgele ister isek istediğimiz yeri seçerek yıkabiliriz. Yıkım için gerekli ve oyunun en önemli parçasıdır. Mancınık eğitebilmek için Tamirhane seviyeniz 10 ve Akademi seviyeniz 15 olması gerekmektedir.
KABİLE REİSİ
Kabile Reisi, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok köy halkındandır.  Galya halkının seçmiş olduğu; Galya halkının içinden gelen seçilmiş bir liderdir. Çok iyi bir hatiptir. Rakip oyuncuların köylerindeki insanları ikna etme kabiliyeti çok etkilidir. Rakip oyuncuların halkını yönetiminiz altında yaşamaya ikna edecektir. Defalarca rakip oyuncuların köylerine gönderir ve konuşturursanız, o halkı ikna etmeniz kolaylaşır ve rakip oyuncunun köyünü yönetiminiz  altına almanız mümkün hale gelir. Kabile Reisi, şehrin halkına konuşma yaptığında o şehrin bağlılığı her seferinde belli bir oranda düşmektededir. Bu da Kabile Reisi tamamen köyü ele geçirene kadar devam etmektedir. Tabi ki bu aynı köye birden çok kez Kabile Reisini göndereceğiniz anlamına gelmektedir. Kabile Reisi en az 3 kere de en fazla 5 kere de köyü ele geçirmektedir. Hammadde taşıma kapasitesi 0’dır. Saatteki hızı 5’dür. Tahıl tüketimi (saatlik) 4’dür. Cermenler ve Romalıların, Reis ve Senatöründen daha hızlıdır. Saldırı değeri 40’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 50, süvariye (atlılara) karşı 50’dir. Kesinlikle Kabile Reisi ile tek başına saldırı yapmayın ve ayrıca Kabile Reisi ile savunma yapmayın. Köy reislemek için Kabile Reisi’nin yanında muhakkak saldırı askeri olmalıdır. Tek başına ölme ihtimali yüksektir. Aşırı derecede masraflı ve eğitimi uzun sürmektedir. Bu nedenle çok dikkatli olunmalıdır. Kabile Reisi eğitebilmek için Köşk/Saray seviyeniz 10, Askeri Üs seviyeniz 10, Akademi seviyeniz 20 olmalıdır. Kabile Reisi Köşk ve Saray 10. seviye olduğunda 1 er tane eğitilebilmektedir. Saray 15 seviye olduğunda 1 tane daha eğitilebilmektedir. Saray 20 seviye olduğunda 1 tane, Köşk 20 seviye olduğunda 1 tane Kabile Reisi eğitilebilmektedir. Saray’dan 3 adet Kabile Reisi eğitebilmekteyiz. Fakat Köşk’de 2 tane eğitebiliyoruz. İşin püf noktası Saray’dan Kabile Reisi çıkarmak daha karlıdır.
GÖÇMEN
Göçmenler, yayılmak (köy kurmak) için kullanılan bir türdür. Asker türü değildir. Daha çok cesur ve istekli Galya halkından kişilerdir. Uzun eğitimlerin ardından halkına yararlı yerler bulmak ve yeni köy kurmak için evlerini bırakıp köyü terk ederler. Yolculuk ve yeni yerler bulmak zor olduğu için 3 göçmen beraber hareket etmek zorundadır. Yani tek bir göçmen ile köy kurulmamaktadır. 3 göçmen ile yeni bir köy kurulmaktadır. Ayrıca yeni köy kurmak için yanlarına her hammaddeden (odun, tuğla, demir, tahıl) 750’şer tane yanlarında götürmektedirler. Yeni köy kurulduğunda 750’şer hammadde köyde bulunuyor olacaktır. Hammadde taşıma kapasitesi 3000’dür. Saatteki hızı 5’dir. Tahıl tüketimi (saatlik) 1’dir. Saldırı değeri 0’dır. Savunma değeri piyadeye karşı 80, süvariye (atlılara) karşı 80’dir. Göçmen eğitebilmek için 10 seviye Köşk/Saray bulunmalıdır. Köşk 10. seviyede 3 adet, 20. seviyede 3 adet göçmen eğitilebilmekte ve 2 köy kurulabilmektedir. Fakat Saray 10. seviye 3 adet, 15. seviye 3 adet ve 20. seviyede 3 adet eğitilebilmekte ve 3 köy kurulabilmektedir.

Oyuna başlar iken arkadaş çevresi mükemmel önemli ve güvendiğiniz birine temsilcilik vermelisiniz . )

oyun hakkında bir kaç video oyunu oynamadan karar vermeyin derim 🙂

 

 

 

 

Yorum bırakın